Follow

Fra taushet...

  • 29.06.2016, 17:40

Jeg er endelig på vei tilbake til en lettere hverdag og jeg har virkelig lyst til å ta opp bloggingen igjen. Men..
Å legge ut bilder av middagsfatet, og hva jeg har trent osv. hver dag blir ganske så trist for alle mann i lengden. 
Derfor ønsker jeg innspill fra dere kjære lesere til hva dere ønsker å lese om her på bloggen.

Tråden vil fortsatt være å ha fokus på helse, og god livskvalitet, men samtidig er det greit å ha litt andre innspill enn mat og trening nå og da.
Det er tross alt helheten i hverdagen som er med på å forme en god hverdag.

Mote og innkjøp er ikke helt min greie, men ellers er jeg som poteten, så kom gjerne med ønsker og tips hva de enn måtte være :)
Ønsker dere en toppers og solfylt kveld ♥



 

  • MAT
  • Enkel hjemmelaget bernaise

    • 09.06.2016, 15:09

    Jeg er ganske glad i bernaisesaus, og på lavkarbo er det ikke akkurat innafor med posesaus.
    Jeg var innom en del sider på nettet for å finne en oppskrift som jeg syntes var enkel nok, og fant til slutt denne oppskriften hos LCHF-bloggen.
    Så istedenfor å droppe sausen, så har jeg begynt å lage sausen selv. Og denne er god!
    Denne gikk rett hjem hos Andreas også, så jeg står heller og lager fra bunnen av enn å kjøpe på pose heretter.



    Denne oppskriften holder til kanskje 3-4 personer:

    Du trenger: 
    - 300g smør
    - 3 stk. eggeplommer
    - litt sitronsaft
    - litt hvitvinseddik
    - salt og pepper
    - en desj estragon

    Slik gjør du:
    Smelt smøret i en kjele og sett det til sides før du heller det klare smøret i en bolle. Hell ut bunnfallet.

    Ha eggeplommene i en bolle som tåler varme mens du koker opp en kjele med litt vann.

    Ha bollen med eggeplommene over kjelen med kokvarmt vann. 
    *Pass på at bollen okke kommer i kontakt med vannet.
    Pisk kraftig i 30 sekunder med noen vanndråper i eggeplommene, og fortsett deretter å piske mens du har i litt og litt av det klare smøret.

    Sausen skal ikke bli varmere enn 65 grader, for da vil den skille seg.
    Hvis sausen klumper seg eller blir for tykk så pisker du bare inn noen kalde vanndråper, så blir den fin og glatt igjen. 
    Smak til med sitronsaft, eddik, estragon, salt og hvitpepper.




    Lavkarbo til meg, og litt ris som tilbehør til Andreas :) 
     

    1 måned på lavkarbo

    • 05.06.2016, 15:54

    Hei dere!
    Jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt om hvordan det har gått den siste måneden, og jeg må si meg ganske fornøyd med resultatet så langt.
    Alle de månedene med cravings, skuffelse og enda mer vektoppgang er endelig over!
    Og i dag er det akkurat en mnd siden jeg startet på denne livsstilen med strikt lavkarbo, og jeg har tatt av hele 5,5kg!

    April vs I dag


    Denne første måneden har vært som en prøvemåned der jeg har funnet ut hva som virker og ikke, og hvordan et par dager på høykarbo har virket inn på kroppen kontra det å være i ketose. Noe dere godt kan se på diagrammet nedenfor her.

    Jeg har ikke fått gått alle de turene jeg har ønsket, men de jeg fikk til er jeg mer enn fornøyd med.
    Styrketrening holder jeg meg fortsatt unna til jeg kommer under o´ store 80, for å da heller
    fokusere på å stramme og forme kroppen enn å tenke kun vekt som jeg gjør nå. 



    Før jeg begynte med dette hadde jeg smerter under høyre ribbein nesten hver dag, og endelig er de borte! 
    Magen er ikke oppblåst på samme måte, og jeg føler meg ikke som ei høygravid ku lengre :) 
    Sulten er så og si borte, men jeg tar et ekstra måltid om dagen, noe jeg tror har hjulpet på formen bedre enn forrige gang da jeg knapt hadde krefter
    til å gjøre husarbeid osv. Og får jeg cravings, så er det måtehold og bacongull det går i.

    Så dette ble altså det som skulle hjelpe meg på vei1videre! Det har riktig nok tatt tid, men å gi opp har aldri vært et alternativ.

    Ønsker deg en flott søndag ♥

     

    Karina

    På vei1videre med vektnedgang, personlig utvikling, hverdags, og flere rariteter jeg fyller tiden min med.

    Follow

    Search

    Bloggdesign

    hits